It´s a cold cold day

Yes it is! Fy tusan så kallt det är ute idag, är det ens lagligt?! Aja, får väl försöka uppskatta att det faktiskt är en fin dag trots kylan, solen skiner och det är faktiskt rätt fint ute, det måste jag mot min vilja erkänna.

Tomas och underbara Emilia har varit här några timmar, myspys. Hon är för härlig den lilla damen! Hon går runt här i ett par av mina pumps och är så tjusig så, och dessutom har vi lekt doktor, jag har fått vara bebis doktor för att vara exakt. Hennes bebis har haft bland annat bebisar i halsen, ägg i halsen och en paprika i magen, så vi har opererat lite :p Tokstolla :) Fast jag är väl inte ett dugg bättre själv kan jag väl tillägga haha.

Gudars vilken natt jag har haft! Det var olidligt varmt när jag skulle sova, och jag vill ha det lite svalt i rummet när det är sovdags, så man verkligen kan kura in sig i täcket. Så sov oroligt, och dessutom vaknade jag till vid 4-tiden av att det prasslade i påsarna som stod på golvet (jag vet, dom ska inte står där) så jag trodde att dom höll på att ramla omkull så jag ställer rätt dom och kryper ner igen. Men efter en stund prasslar det igen, jag tänder lampan och vad ser jag? Jo, en liten liten mus som springer i full fart över golvet och upp i ett hål i väggen vid mina garderober. "Jisses, vad nu då? Äh, den försvann" tänkte jag och släcker och försöker somna om. Men icke, vaknar till och tänder lampan igen, då tar musrackaren ett skutt över min handväska och försvinner in i väggen igen. Så jag ragglar upp, säger till far min, som mot min egentliga vilja fixar till en råttfälla. Men tungt hjärta krälar jag ner igen och hoppas att musen inte går i fällan, men självklart är det inte över än. Vaknar med ett ryck när jag hör fällan gå igen, ännu mer tung i hjärtat tänder jag och kikar mot fällan, och där står kattjäkeln och nosar, men ingen mus i sikte. Lättad över att varken katten eller musen är skadad slänger jag ut katten och lägger mig igen. Och då äntligen fick jag somna in ordentligt. Så idag är jag otroligt seg, men ändå rastlös.

Nu ska jag återgå till att leka och mysa med Emilia, vi ska kika på Scooby-Doo, till min stora lycka! Bara älskar den byrackan :)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha fifan vad hemskt. Jag hatar dom små pipande liven. Och du ville att det skulle leva du, knasboll =) Det är kattmat Malin. =)

2009-12-29 @ 15:13:13
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Malin

Men Lina, jag är djurvän ända ut i fingerspetsarna (även fast jag äter en hel del djur) och tycker faktiskt att dom små pipande liven är söta :p Dom är inte kattmat!! haha

2009-12-29 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0