Kärlek

Det var vad mitt hjärta fylldes av när Magnus och Erika var förbi med det lilla underverket Felix idag. Mitt fasterhjärta höll på att spricka av kärlek. Han är så fin. Så liten. Så underbar! Passade på att lukta på hans lurviga lilla huvud och bara njöt, att ett litet liv kan lukta så gott. Det är en underbar känsla att få en bebis i famnen och bara känns hur mycket man verkligen älskar honom/henne utan att ens veta vad det är för en liten person som gömmer sig under alla kläderna, tårarna var inte långt borta.( Om jag känner så nu, hur ska det då bli om jag själv får en bebis en vacker dag?) Det är något magiskt med bebisar. Så häftigt att något så litet fungerar likandant som en annan gör, dom har ett litet litet hjärta som slår, små fingrar, små fötter och tår. Jisses vad barnkär jag är. Och kär blev jag i Felix, min långa lilla kille :) Men den rackaren hade rivit sig så väldans mycket i ansiktet, jag måste nog lära honom att det inte är bra :p

Alla känslor jag beskrivit har upprepats flertalet gånger, störst har känslorna varit när de nu 6 brorsbarnen kommit till världen. Men även med mina vänners bebisar, när jag träffade Mindie första gången, då var tårarna nära, och det har dom varit flera gånger när jag hållt henne. Det är något speciellt när någon man känt större delen av livet får barn, speciellt som man vet velat ha barn så väldigt länge. Men alla barnen runtomkring mig är underbara, deras föräldrar också för den delen. Det kan inte vara på något annat sätt än att jag har världens mest underbara människor i mitt liv. Ni gör mitt liv till något väldigt speciellt, ni lyser upp min vardag bara genom att ni existerar.

Gudars vad känslofull jag blev, men jag är så, en riktig känslomänniska. Jag känner sällan saker lite smått, det blir alltid brutalt mycket känslor. Speciellt när det kommer till kärlek av alla dess slag. Kärleken är en stor del av mitt liv, det är något så stort och speciellt och man ska verkligen inte ta den förgivet. Jag har ett stort hjärta och det är fyllt av mina nära och kära, dom som betyder allra mest i mitt liv, och ni vet vilka ni är, inte sant? Ni är så älskade.

Puss&Kärlek till er

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är en underbar människa du med Malin, kom ihåg det! puss.

2009-12-20 @ 19:28:33
URL: http://lindaangelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0