Snart är det dags

Ja, snart är det helg! Bara en dag på Högskolan kvar, sen blir det sova, sova och åter sova av! Fast inte bara, jag ska faktiskt vara barnvakt också, på lördag, åt min älskade skruttungar Emilia och Eliaz, yeeey! Ser verkligen fram emot det eftersom båda två kan charma sin kära faster totalt :)
Men innan dess ska jag minsann kika på Idol med Lina och Glenn, vilket blivit lite av en fredagstradition, och en mycket trivsam sådan. Som jag sagt förut så känner jag mig så himla hemma hos dom. Kanske för att dom är mina adoptivföräldrar? ;) haha! Och det innebär ju också att jag ska träffa min lillasyster, the one and only Mindie :) Personligen tycker jag att det är hysteriskt roligt när jag får ett tillfälle att påpeka det för andra och se hur deras ansiktsuttryck förvandlas till levande frågetecken mohaha! Ett litet insidejoke så att säga.

Det var inte lika tungt att lämna praktiken idag som jag trott, kanske för att jag bestämt mig för att återvända en sväng redan på tisdag? Mycket möjligt gott folk, mycket möjligt! Jag kan helt enkelt inte hålla mig borta, alla där betyder så mycket både personligen och för min utbildning och min syn på den. Dom är underbara helt enkelt och jag funderar på att skriva ett fint litet brev till personalen och tacka för de 10 härliga veckorna och berätta vad dessa veckor och deras inblandning betytt för mig. Lite söt måste man vara, och ses jag som smörig, så.. Who gives a damn?!:p

Jisses, jag har lyckats komma en liten liten bit på mitt stora fördjupningsarbete, har skrivit ca 1 sida nu faktiskt. Bara lite snabbt om några olika saker, för jag känner att det är dags att försöka komma igång för att slippa sitta över jul och nyår och slita håret av mig av förtvivlan! Det har varit mycket plugg den här veckan, det enda sociala utom förskolan som jag gjort har varit att följa med Frida och Emmie till Dollarstore. Annars har jag suttit inne och läst som en tok. Kom på nu att jag inte läst klart än heller, smart! Usch. Hinner i vilket fall inte ta tag idet innan Glee börjar, så får ta det efter.

Måste bara säga att jag verkligen tycker om att visa världen på ett patetiskt sätt hur snuskigt äcklig jag är. Det är faktiskt lite befriande på ett sätt.
Och förresten så måste jag ta med mig Jenny och åka och hälsa på familjen Angelin/Renbro nåndag och säga grattis till lilltjejen och självklart säga grattis till Corran som blivit storasyster. Det är en bra underbar familj det där, jag gillar dom som tusan! :)

Nej, dags att runda av för att slänga mig i soffan och kika på Glee.
På återseende för att låta lite vuxen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0