Snö snö snö

Och åter snö! Jag känner mig kluven, jag tycker att det är riktigt mysigt med snön, allt blir så himla fint och vackert, men samtidigt förbannar jag snön, för med den kommer ju kylan och halkan. Tycker inte om att köra bil på vintern, men är det något jag är säker på så är det mig själv i trafiken, men har en fruktansvärd respekt för vädrets makter, det borde alla ha. Och kylan sen, den trivs jag inte med alls! Men om jag ska vara lite positiv idag kanske?:p Är det något jag gillar med vintern så är det såna dagar som det är några minus och strålande sol, det är verkligen tokfint och mysigt ändå. Det verkar bli en sån dag idag faktiskt :)  Och jag är glad för alla barns skull, som änltigen kan slänga sig ut i snön och leka! Är  inte helt osugen på att ta med mig några av "mina" barn och åka pulka, stjärtlapp, bob och så vidare, göra snöänglar, ha lite snöbollskrig och bara vara. Sen kan man gå in och dricka varm choklad, uppkrupen i soffan under en filt i bara massa myskläder. Jisses så sugen jag blev på det nu! Men jag får nöja mig med att halka iväg till Falun om ett tag och sen vidare och bli och se ut som folk i håret :) Jag måste även försöka hålla mig på benen, inga vurpor här tack! Men det är typliskt mig, jag vurpar jämt på vintern. Inte bara då för den delen, jag är så klumpig ibland att jag kan snubbla på mina egna fötter, det har hänt. Och jag tycker att det räcker med en vurpa utanför högskolan per livstid faktiskt :p

Och jag skäms lite än, gjorde bort mig lite igår. Eller gjorde bort och gjorde bort.. Pinsamt blev det i alla fall! Hur kan man vara så blåst som jag är?! Det borde inte få vara möjligt! Men, nu är det gjort och det jag sa var ju ingen lögn direkt, det var det inte, men ändå.. haha åh herregud vad jag skäms när jag tänker på det!

Nej, nu ska jag ta och skriva ut lite saker, sen ska jag göra mig redo för Falun och handledning till fördjupningsarbetet.

Puss&Kläm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0