Måndag, men känns som söndag.

Idag har det inte hänt mycket i mitt liv inte, har pluggat heela dagen, plöjt igenom ca 150 sidor, det vill säga nästan 2 böcker. Visst, läste inte hela ena boken, men det kände jag att jag inte behövde faktiskt, och nu efter halva andra boken ger jag upp. Man kan inte läsa hur mycket somhelst på en och samma dag, det är lite väl höga krav tycker jag nog minsann.
Jag har dessutom svårt att få in i huvudet att det är måndag och inte söndag idag. Men det blir så när jag är hemma och pluggar och inte tokar runt på förskolan :)
Och detta jävla väder driver mig till vansinne, man sjunker ju bara djupare och djupare ner i höstdepretionen. Många tankar snurrar, många känslor kommer upp till ytan. Men idag har jag trängt tillbaka dom för det mesta. Vissa har fått komma fram och jag har stannat upp och bara känt hur de tar över min kropp. Jag tror att man behöver göra så ibland, och inte bara tränga undan dem som jag alltid gör annars. Jag är i alla fall glad att jag kan kontrollera mina känslor och mitt humör, som jag, Lina och Sara pratade om i fredags. Även om jag mår dåligt så ser jag sällan någon anledning att gräva ner i mig det, utan jag väljer istället att försöka vara  glad och positiv. För vad vinner jag på att gå runt och må skit, bland mina vänner och min familj? Inte mycket, så därför håller jag humöret uppe och försöker sprida lite glädje runt mig. Det är min grej :)

Nej, nu tänker jag krypa ner i soffan med en påse ostbågar, lite sprite och med tv:n som min bästa vän :)
Ha det bra gott folk och akta er för alla vattenpölar :)

Puss&hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0