Det går framåt

Oh yes, det gör det verkligen! Har ju tagit tag i träningen lite nu, förra veckan gick åt till promenader och dom senaste dagarna har jag tillbringat lite tid på crosstrainern (stavas det så?) och det känns redan bättre! Fast idag hade jag motivation i och för sig, men det kändes mycket lättare ändå. Därför spenderade jag mer tid på den och utökade dosen av situps :) Det är så sjukt skönt att aktivera kroppen, jag känner mig mycket piggare, mer fresh och gladare! Stavas det endorfiner? :p Känner att jag har en del träningsvärk idag också, men det är ju inte så konstigt med tanke på hur otränad jag är egentligen :)
Träning för mig handlar inte i första hand om att gå ner i vikt, jag satsar även på välmående. Och fortsätter det i den tankt som hålls nu så kommer jag må sjukt bra inom kort! Vill självklart även kunna smyga ut ur vassen i sommar, det skulle vara spännande att se andra omgivningar än bara vass vass och åter vass ;) Man får utlopp för en hel del känslor också när man tränar, idag stod frustrationen jag just nu känner för utloppet. Men det mesta känns en smula lättare nu i alla fall :)
Får bara hoppas att det håller i sig och inte ger sig om en vecka eller två, brukar vara så för min del. Jag kör stenhårt en kort stund, sen rinner det ut i sanden. Men nu ska jag minsann ta mig i kragen och hålla i det här!
Matvanorna har också blivit bättre, numer äter jag en stadig frukost, lunch och middag och mellanmål däremellan :) Låter säkert som en riktig dryg hurtbulle nu, men jag mår bra över det här!


Ikväll blir det filmmys med Jämpers och Camille, ska bli mycket trevligt måste jag säga! Men innan dess ska jag träffa min Skorpan också, vilket var alldeles för längesen! och i morgon blir det påhälsningsturné hade jag tänkt. Så är någon sugen på mitt sällskap så är det bara att hojta till ;)

Vill passa på att skicka ut en hel del med kärlek till mina älskade vänner, ni är verkligen underbara, och ni vet själva med er vilka ni är, right? Love love love till er :)

På återseende (eller ska man säga återskrivande?)!
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0