Jag förbannar förkylningar!

Jaa, det gör jag, jag rentav hatar dom! Det är nämligen en förkyldning som invaderat min kropp helt och hållet nu. Allt började med en hosta utan like,det övergick till whiskeyröst med lite hosta och nu har jag snor i hela huvudet! Hostan är kvar, men den är inte lika brutal längre, som tur är! Men nu känner jag i hela kroppen att förkylningen är här, mår just nu som ett lass skit, som jag brukar uttrycka det hela. Ska nog göra iordning lite te med honung i snart, det är bra grejer. Vitaminer trycker jag också i mig, så snart borde jag väl vara frisk? I hope so, I don´t have the tid att vara sick just nu! Men det hela kanske är ett tecken på att det är dags att ta hand om sig själv och sin kropp? Jag vill verkligen det nu, måste bara klara av att hålla det i längden, inte bara 2 veckor som det brukar vara! Någon som vill hjälpa? :)


Men dagen har varit bra ändå, har ju som sagt lekt med Lina och Mindie idag, och det var tokhärligt! Mindie blir så stor för varje gång jag träffar henne, hon sitter ju till och med själv nu. Med vissa vältningar, men vad fasen, bra gjort av en så liten krabat tycker jag :) Hon och min lilla (stora) kissemiss blev kompisar idag också. Mindie låg på en filt på golvet när jag och Lina åt, och då kom Meduza (det är min kära bror som döpt honom :p ) och lade sig bredvid henne, som en liten vaktkatt. Mindie sprattlade, drog lite lätt i hans päls och så vidare, men han låg kvar där så snäll och lät henne göra som hon ville med honom :) Riktigt gulligt måste jag säga, han är för bra min kisse :)
Jag bara älskar att umgås med Lina, allt är så lätt och okomplicerat, och allmänt underbart! Du är guld värd min älskade vän <3

Eftermiddagen har jag spenderat i soffan, tog en powernap i vanlig ordning. Men idag kan jag skylla på förkylningen som inte lät mig sova ordentligt inatt. Får bli en tidig kväll, ska ha pluggdag med Hanna imorgon, mycket trevligt :) Det gäller att vara pigg när man ska räkna matte och kika på föreläsningar. Men, 8 veckor kvar bara:p
Sitter och lyssnar på Melissa Horn och faller mer och mer för hennes underbara röst och för att inte tala om hennes texter! I´m lovin´it som man skulle sagt om det varit McDonalds jag gjort reklam för :p

Nej, te med honung och soffan here I come!

Puss&Snörvel

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack själv underbara du, så trevligt att umgås med dig med =) Hoppas att du blir bättre snart. Puss

2010-02-03 @ 09:51:34
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0