Visa ord

Ibland, men bara ibland, känner jag mig klok. Som för bara en liten stund sedan när jag kom på frasen "Det anses ödmjukt att visa även sina svaga sidor" när en älskvärd människa hade lite problems med datorn. Visst, frasen har säkerligen kommit ur någon riktigt klok människas trut förut. Men jag gillar orden, och innebörden. Man måste inte vara som en iskvinna utåt jämt. Fram med känslorna och lite svagheter! Jag kan erkänna att jag är en känslig och osäker människa som ibland uttrycker detta på helt fel sätt. Det är en stor svaghet hos mig, som jag måste jobba på. Jag gråter även floder till sorgliga filmer och tragiska människoöden och mycket mycket mer. Sometimes I´m a real crybaby. Gnäller gör jag för mycket också. Neej, det här blev inte bra heller, nu sitter jag ju och hackar på mig själv! Men jag hoppas ni förstår innebörden av mina visa ord? Ingen är perfekt faktiskt, det är bara att inse. Alla gör vi våra misstag och beter oss illa ibland. Ibland hoppar saker och ting bara ur min mun och jag ångrar mig ofta väldigt fort efteråt. Men inte the big stuff. Det är felvalda och ibland missriktade ord som hoppar ut i svaga ögonblick. När jag känner mig felbehandlat gäller det speciellt, känner jag mig illa behandlat kan jag bli som en lite furie. Inte alltid på ett bra sätt heller. Jag är dessutom sjukt nyfiken, på det mesta! Det är inte heller så himelens bra i alla lägen. Så, nu har jag sagt det. Och nu vet alla hur operfekt jag är, även om jag tvivlar på att någon någonsin trott att jag är perfekt :p

Men, det är ju självklart inte svaga sidor som ska framhävas, man ska inte vara rädd att visa de starka sidorna heller! Är det något det ryms mycket av i min kropp så är det kärlek av alla dess slag. Jag har lätt att acceptera människor som dom är faktiskt. Jag kan ta rätt mycket, men det finns en gräns för allt. Jag unnar varenda människa kärlek, för jag vet vad det betyder för mig, och jag vill att alla ska få uppleva den underbara känslan :)

Så, nu är jag klar tror jag, hoppas inget låter helt fel och illa för det är inte det som var meningen med inlägget! Jag ville mest visa att det är okej att ha svagheter också och att det är precis lika okej att ha starka sidor och visa lite av båda :)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej!

Vad tycker du om Kissies nyopererade bröst? Vad tycker du om operationen överhuvudtaget?

Kika in på min blogg och lämna ett spår i mitt diskussionsinlägg som handlar om just detta, inlägget hittar du här: http://saabiina.blogg.se/2010/february/4-februari-10-diskussion-10.html



Tack på förhand!

2010-02-04 @ 18:54:52
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0