Andra baser och en sjujävla hosta

Det är vad denna kväll varit fylld av. En föreläsning om andra baser, som hela tiden hakar upp sig så bilden stannar på ett ställe så man inte ser vad karln som föreläser skriver på papper osv. Kul? Neeej.. Men jag tror (med betoning på tror) att jag börjar förstå. Har en hel del kvar att se av föreläsningen, jag har varit så pass dålig att jag tagit pauser hela tiden :p Så nu sitter jag med skägget i brevlådan och måste vara vaken ett tag till. Jag som tänkt lägga mig i tid i dag, men där sket jag en lök minsann!
Och hostan jag dragit på mig sen då! Känner mig trasig inuti bröstet och jag har haft ett tryck över bröstet hela dagen också. Inte ett dugg kul. Men jag tror att det håller på att ge med sig, trycket känns inte lika mycket längre i alla fall. Har faktiskt försökt att inte röka alltför mycket idag också, vilket inte varit alltför lätt, men vill inte förvärra hostan. Äh, nu ska jag sluta sitta här och beklaga mig.

Veckan ser just nu ut att vara fylld till bredden med matte, alltså kommer tankeverksamheten vara högre än vanligt, och jag hoppas väl att det kommer hjälpa mig att tänka längre än näsan räcker i framtiden. Och inte bara se mörkret i allt! Kan ju inte skryta med att jag är smart, men är nog inte så dum som jag själv tror alla gånger! Luktar det skryt? Känner det jag också, men vad fasen, det bjuder jag på! ;)

Gudars vilket ointressant och oinspirerande blogginlägg det här blev! Men, sista delen kan vi väl se som ett tecken på att man inte ska ge upp i första taget? Det tycker jag, och hoppas ni andra kan se det från den sidan också ;) Nu lär jag se klart föreläsningen, längtar desperat efter att få krypa ner i sängen nu!
En sak till! Vad många små ordspråk och sådana saker det blev i inlägget, är det jag som är tant Malin? Neeeej, inte då! :) Tycker om att svara på mina egna frågor också. Jisses så festlig jag är ;)

Puss&Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0