It´s all about respect

Ibland blir jag alldeles förvånad över hur folk behandlar andra människor. Det finns något som heter respekt, som det finns alldeles för lite av hos vissa. Varför inte bara behandla andra som man själv vill bli behandlad? Det tycker jag är något som alla ska sträva efter, det är helt enkelt så det ska vara! Respektlöshet är bland det fulaste jag vet, och visst, ibland är det inte riktigt meningen att behandla någon illa, ibland tänker man inte efter. Men det gör inte saker och ting okej. För att få respekt måste man ha respekt, och jag respekterar inte människor som inte har respekterar mig. Visst låter det lite lågt, men så enkelt är det. Jag kan tåla en hel del, men det finns gränser för allt. Nu har jag fått det sagt, och några av er som läser detta vet nog precis vad jag syftar på, right? So people, start treating eachother with respect.

Idag är det fredag, och jag borde sitta böjd över massa uppsater, men jag har haft annat för mig idag, som att vara allmänt slö! Ska ta och fixa till mig, dagen till ära och för folket som ska behöva se mig skull. Ska minsann ta mig en tur i dundergolfen idag, det var längesen! Har saknat min lilla pärla. (Som är allt annat än en pärla egentligen, men kärleken övervinner allt.) Bara att hoppas att den tål lite kyla också, men det är ju dundergolfen, så det är klart den klarar det! Ska som sagt leka med familjen Angelin/Renbro ikväll, ska nog övertala dom att spela en runda yatzy. I just love yatzy. I somras spelades det en hel del yatzy med Lina och Glenn, vilken gjorde att det blev till ett litet beroende. Hör jag ordet yatzy så tänker jag på dom, och den härliga sommaren :)
Fasen vad bra jag har det, finns nog ingen som har så underbara människor i sitt liv som jag! Jag vet, jag tjatar om det jämt och ständigt, men det struntar jag i, för jag är så lycklig på grund av dem! Vem behöver en karl när jag har det så bra? Det där var halvhjärtat, men det kommer väl en dag då jag sitter där med en karl också. Är bara i behov av närhet, och vissa kanske anser det desperat att sitta och skriva om en sådan sak i en blogg, men jag är bara ärlig. Men jag tänker inte nöja mig med vad som helst. Måste lära mig att fatta rätt beslut och inte vara så naiv, lär helt enkelt hitta någon som förtjänar mig. (Pepptalk till mig själv.) Men det kommer, det kommer.

Nu ska jag sätta på mig ansiktet och fixa frillan, sen skriva ut uppsater och läsa lite. Ha det bra gott folk, och kom ihåg vad jag sagt om respekt, okej? :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0