Snö...

.. Vad är det bra för? Inom loppet av bara några timmar, om ens så lång tid, har jag sopat av bilen, sopat trappen och skottat gången 2 gånger, och fler lär det bli! Det kräksnöar verkligen! Den som påstår sig tycka om snö är mer än välkommen att komma och ta hand om skottningen och sopandet. För jag HATAR detta snöande! Det räcker nu, okej?! Det finns ingen vädergud, det är jag säker på så det är ingen idé att ta till böner heller. Bitter är vad jag blir av detta väder. Inte nog med att det ska skottas och sopas stup i kvarten, man kan inte ta sig någonstans heller. Jag sitter där jag sitter, i skogen. Visst är det skönt att vara hemma, men nu har jag inte rört mig utanför Smedjebackens gränser på 3 dagar och det börjar bli drygt! Jag är inte sån som klarar av att isolera mig på det här viset! Tur att jag var till Hanna igår i alla fall, annars hade jag verkligen hunnit bli knäpp vid det här laget. Men jag behöver ta mig till the big city of La också, vill träffa mina underbara vänner som självklart är bosatta där, har lite saker som måste införskaffas också. Nej, nu får det vara bra, okej?! Sa till och med till min kära mor idag att jag lika gärna kan tvätta håret idag, det finns ju inget annat att göra! Att tvätta håret innebär för mig en låång dusch eftersom det tar sin tid att skölja ur schampo, balsam och inpackning ur mitt hår. Känns som att det krävs minst 5 minuter för varje sak, och då ska inpackningen sitta i en liten stund också. Sen återstår det att håret ska torka, och det tar väl ca 2 timmar(tycker inte om att blåsa håret) och så blir jag att se ut som ett troll i huvudet så då måste det plattas, vilket också tar sin tid. Jag har ju hår så det räcker och blir över till ett helt fotbollslag på huvudet. Jisses, det är inte lätt att vara jag jämt!

Gud vilka kanonkul inlägg jag kommer med, eller hur? Men jag blir bitter och smått deprimerad av detta väder. Snö kan i bästa fall vara mysigt, men i vissa mängder! Det finns gränser för allt, så enkelt är det. Det positiva med denna dag är att jag och min älskade Lina pratade i telefonen i en hel timme idag och det kändes som 10 minuter. Det gillar jag, det får 5 av 5 toast, tummen upp och ett swosch :) (Tänk Benjamin så förstår ni mitt swosch) :)

Nu ska jag sluta vara bitter och ägna min tid åt Elina som precis ringde, älskade vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0