Sunny Sunday

Det är ju rätt härligt väder idag, men ändå kallt och det gillar jag inte! Idag har vi lilla Emilia här, hennes päron är iväg till IKEA, och det är underbart! Hon är så himla härlig, 4,5 år och har sån humor redan, helt sjukt :) Jag, pappa och Emilia har varit ute och grillat korv och när vi står där med korvarna nära elden så säger hon "Malin! Spöa farfars korv!" och jag bröt ihop av skratt :) Vi ska ha filmmys, eller vi skulle ha haft det redan men flickungen ville pussla istället. Men snart ska jag övertala henne att mysa ner sig i soffan med världens bästa faster och kika på Scooby-Doo :) Älskade barn!

Helgen har varit toppen! I fredags drack jag och Jämpers lite vin, sen begav vi oss in till Lobbybaren, tog någon drink och skuttade sedan ner till Underbar och dansade och hade allmänt kul :) Träffade en hel del trevligt folk och humöret var på topp :) Träffade på MadMad på Lobbybaren där hon befann sig med några av sina vänner, och hennes karl var snäll nog att köra mig och Jämpers till stan.
Igår mådde jag hur bra som helst, var inte det minsta bakis och gissa min lycka över det! Vi hängde i Skeppmora ett tag, sen skulle vi rulla mot Grängesberg och Church-hill, men Jämpers bil ville inte som vi ville. Till slut skulle Camilla komma och hämta oss. Men vi insåg att vi var 3 stycken som skulle från Skeppmora och Camilla hade grabbarna. Det hela slutade med att vi fick hjälp med att få igång bilen, som efter många om och men startade och vi kunde åka till Lena och äta tokgod mat :)
På kvällen åkte jag till Camilla och hade filmmys, mycket trevligt :) Vi såg "Lars and the real girl", en mycket märklig men ändå helt okej  film. Men Ryan Gosling är en helt underbar skådespelare och gjorde sin roll ruggigt bra måste jag säga!

Idag har jag inte gjort så himla mycket, Emilia är ju som sagt här och vi har avverkat en Scooby- Doo film redan, men hon gillar visst den jycken lika mycket som jag gör :) Vi har även grillat korv ute och tokat oss lite. Vi gjorde en varsin snöängel och jag var lite orolig för att jag skulle sjunka igenom all snö och försvinna där ett tag men det gick vägen! Och nu sitter jag här och väntar på Scooby film nr 2 :) Ska nog gå och försöka övertala Emilia att det är dags ni :p


Tack för en kanonhelg, alla inblandade!

See you when you see me

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack själv Mallan! Lika trevligt som vanligt! :) Puss puss

2010-01-31 @ 19:56:11
URL: http://jaempa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0