Trafikvett

Just trafikvett verkar det inte vara många som är utrustade med häromkring. Det har jag väl alltid vetat om i och för sig, men jag blir lika förvånad varje gång folk gär galna saker i trafiken. Många med husvagn till exempel, dom ligger ofta i 70 på 90 väg så var det även idag. Så jag skulle köra om, såg att det kom mötande trafik längre fram, men visste ändå att jag skulle hinna ikapp. Så jag påbörjar min omkörning, då börjar snubben med husvagnen gasa som en dåre, så jag fick gasa ännu mer och svänga in skitnära för att inte krocka. Inte fasen ska man väl gasa på när någon kör om?! Speciellt inte om man ser att det kommer mötande trafik! Visst kanske det var en lite dum omkörning av mig, men jag visste att jag skulle hinna. Snubben med husvagnen tyckte tydligen inte om att den brud i en dundergolf körde om honom och hans husvagn och fina bil. Ibland hatar jag att befinna mig i trafiken. Folk tänker sig inte rikitgt för.
Och cyklister, kan dom inte hålla sig på cykelbanonrna där dom hör hemma? Har sett flera stycken som cyklar mitt bland all biltrafik och bara trampar på. Och här snackar vi inte såna som cyklar i tävlingar och sånt, utan vanliga svenssoncyklare som är på väg till jobbet. När dom dessutom bara slänger sig ut vid övergångsställen som om det vore helt okej, vilket det inte är. Kliv av cykeln om ni ska över, annars hinner man knappt med att bromsa alla gånger! Men visst, det finns dom som är exemplariska cyklister som håller sig där dom ska och kliver av cykeln vid övergångsstället. Tack till er!

Nu låter ju det här som rena rama klagobloggen, men jag blir så frustrerad ibland. Och nej, jag kramas inte i trafiken. Jag är en av dom sitter och spottar och svär när folk inte kör som jag vill eller som dom borde.

Ha en underbar dag och hoppas att ni inte blåser bort!

Puss&Hej

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är så jäkla irriterande!!!

Hoppas att din dag varit bra. Kram

2010-07-01 @ 15:29:28
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0