Idioti

Blir så sjukt förbannad när jag är ute och kör, alltför ofta ligger det ett påkört djur PÅ vägen. Då har en jäveln som kört på djuret inte stannat för att ta reda på det. Tänk om djuret bara blir skadat vid första smällen? Är det inte bättre att stanna bilen och gå ur och titta? Nej då, folk verkar tycka att det är helt okej för ett stackars djur att ligga på vägen och bli påkört/överkört till det inte finns några rester kvar ens.. Vad beror det på? Är folk så jävla lata? Jag blir så förbannad på folk ibland. En vän ringde igår och berättade att hennes släktingars hund hade blivit påkörd. Tror ni att föraren ens stannade efter att han/hon kört på hunden? Nej, den personen körde vidare som om inget hade hänt. Hur har man hjärta till att göra så?! Djuren har också ett stort värde och ska också behandlas med respekt. Hur skulle personen i fråga bete sig om han/hon själv blev påkörd och bara lämnad där på vägen utan att föraren bryr sig?! Värdigheten försvinner och personer som beter sig på det här sättet har ingen som helst värdighet eller tanke på någon annan än sig själv.
På väg till jobbet idag låg en räv på vägen, den måste ha blivit påkörd ganska nyligen innan jag kom, mitt hjärta blöder för alla djur som blir påkörda och lämnade. Visst, jag hade kunnat stannat för att ta reda på räven, men det var mycket trafik just då. Dålig ursäkt egentligen för det är väl den som alla som kör på djur och lämnar dom skyller på. Men jag blir så arg, ledsen och matt. Människan är en egoistisk varelse och jag ogillar den sidan.

Skulle kunna fortsätta i en evighet om detta, men jag lämnar ämnet nu och hoppas innerligt att folk skärper till sig och tänker ett steg längre och klarar av att ta sig ur sin egoistiska bubbla.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är verkligen fruktansvärt!

2010-06-30 @ 23:05:04
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0