Oväntat äventyr..

Började dagen med att ha seminarium, sen åkte jag hem (var hos Hanna som vanligt :) ) och slängde mig i sängen och kikade på film ett bra tag. En stund låg jag där i protest, jag var hungrig och tyckte inte att det fanns någon mat hemma (vilket det självklart gjorde men jag var vrång, som alltid när jag är tokhungrig). När jag väl tar mig ur vrångheten och ska fixa lite käk så berättar mamma att Andreas ringt, Frida var på väg till akuten i Ludvika. Åh nej, varför?! Nästan fräser jag fram mitt i oron och hungern. Hon var lite förlamad i ansiktet sa dom och undrade om jag kunde hämta henne i Ludvika då Andreas var hemma med barnen, och självklart ställde jag upp! Så när telefonen ringde så skyndade jag mig så gott jag kunde, slängde på mig det lilla av ansiktet som var kvar att få på, och rev på mig kläder och for iväg. Vi åkte till vårdcentralen där Frida skulle hämta en remiss ( eller hur det stavas), men hon blev kvar därinne i över en timme. Fick visst träffa en till läkare och ta prover. Så jag åkte till Ica och handlade lite, pratade med Lina och så där i väntan. Till slut kom Frida, och färden fortsatte mot Falun där vi fick vänta i nästan 2 timmar innan stackarn fick springa fram och tillbaka till läkaren. Till sist fick hon lämna prover igen, fick medicin, och toksnygga lappar att ha för ena ögat eftersom det inte stängdes ordentligt då hon blinkade på grund av ansiktsförlamningen. Inte visste jag att man kunde få sådant när man fött barn, men i och för sig så tas det ju i en del när knattarna ska tryckas ur, så inte så märkligt ändå! Men stackars Frida, bli skickad från ställe till ställe, från doktor till doktor på det där viset. När vi väl fick åka hem höll jag på att smått avlida av hunger, så Frida var så snäll att hon bjöd på Maxmat :) Sen var det bara att åka mot Vad och där var vi runt elva. Och jag åkte hemifrån strax efter tre! En låång dag, men som tur var så var ju sällskapet trevligt!! :) Inte trevligt för Frida att åka på ansiktsförlaming på det där viset dock.

Innan jag åkte från Vad lovade jag att föreviga den här dagen, och att jag aldrig skulle glömma den, så därför viger jag mitt 100:de inlägg till Frida! Fick även en liten tjuvkik på nyförvärvet Kevin, och han är så fruktansvärt fin! Mitt faster hjärta fylldes av kärlek :) Får träffa honom i morgon också, då får jag även träffa storasyster Emmie och kusinerna Filippa och Felix, underbara barn! :) Men tack Frida, mitt i eländet hade vi trevligt ändå :p

Nej, nu ska jag slå på en film, sen sova som en stock! :) Men vi hörs snart igen, då ska jag uppdatera er om morgondagen och barnens bus :)

Puss&Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0