The Val

Jag kan villigt erkänna att jag förtidsröstade igår, och efteråt kändes det bra, det kändes som att jag gjorde det enda rätta för både min egen skull och för mina nära och kära. För jag röstar inte enbart med tanke på mig själv. Jag vill att de runtomkring mig ska ha det bra också, för dom är viktiga för mig. Och är det någon punkt som varit viktig för mig under det här valet så har det varit barnomsorgen. För det första ska jag jobba inom det (och det inom en rätt snar framtid) och dessutom så ska alla mina hjärtegull få ut något av det. Alla som känner mig vet hur jag röstat och jag antar att ni andra också kan gissa? Jag kan omöjligt stå för att de rika ska bli rikare, de fattiga fattigare eller de sjuka behandlade som skit. Jag kommer aldrig tjäna några stora pengar på det yrke jag valt, men det gör mig inget, för jag får jobba med det jag brinner för, är inte det viktigare än att tjäna multum och slippa skatta på det?

MEN jag dömer ingen som röstar annorlunda än mig, alla har rätt till en åsikt och jag hoppas att andra tänker likadant. Man ska heller inte försöka påverka andra att rösta som man själv gjort, alla gör sina egna val efter sina egna förutsättningar och åsikter. Men jag har fått lite smått skäll över mitt ställningstagande, men det var för att personen i fråga stod på "andra" sidan. Diskussionerna kan då bli livliga vill jag lova!

Så iväg och rösta med er, och det viktigaste är att det känns bra för dig själv efter att du klistrat igen kuvertet och inte vad alla andra säger! Men jag tycker att alla ska rösta, det är framtiden det handlar om, så, hur vill du ha det?

Puss&Hej

Kommentarer
Postat av: Lina

BRAAAA Malin! =) Jag hade gärna sett är en alliansröstare kommenterat på min blogg.

2010-09-17 @ 13:03:30
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: hannah

jag tror, nej vet att du röstade på Sverigedemokraterna. ERKÄNN!

2010-09-17 @ 16:17:24
URL: http://hannahlahnalampi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0