Författare?

Tanken slog mig idag, att jag kanske skulle ta och skriva en bok. I stil med "Dumpa honom, han vill faktiskt inte ha dig" eller "Alla får ligga". Jag borde ju kunna allt det där vid det här laget, med tanke på att rötägg jag träffat på. Jag har sjukt lätt att säga till andra vad de ska göra och inte göra när det kommer till kärlek, men när det kommer till mig själv är det svårare. Det kanske kan bero på att jag inte accepterar alla lekar och spel som ska spelas när det kommer till dejtingscenen. Enligt mig ska det vara enkelt. Gillar man någon så ska det kunna flyta på, utan tankar på att spela svår eller inte visa för mycket intresse. Till vilken nytta är dessa spel? "Jag vill ha dig, men du ska inte vara alltför säker,så därför hör jag inte av mig eller svarar på dina sms." HALLÅ?! What the hell, ska man inte kunna tuta och köra? Men nej då, man ska foga sig i ledet och spela spelet. En killkompis sa en gång "Men Malin, du måste vara lite svår", men jag blir irriterad på att behöva spela. Är det inte okej att vara den man är? Nej, då ska man vara svårtillgänglig och låtsas som om det regnar när personen i fråga hör av sig. Bullcrap enligt mig, jag köper det inte. Jag själv tappar intresset när det spelas för mycket, då kan det lika gärna vara. Är det inte okej att säga rakt ut att man är intresserad, då skiter jag hellre i det. Och kan inte det accepteras så kan det vara då också, då lägger jag hellre ner. Denna jävla jakt jämnt. Att jagas eller icke jagas, det är frågan. Eller att jaga eller icke jaga, det är frågan. I alla fall enligt hur det "ska" gå till nu. Men jag gillar det inte, det ska inte vara komplicerat från första början. Det komplicerade kan mer än gärna vänta lite, för kärleken är inte lätt det vet jag. Men det ska fasen inte vara svårt från dag 1.
Sen ska man heller inte ha för bråttom och slänga sig in i något, men spelen kan slängas åt sidan.
Så, nu har jag sagt det. Jag är en enkel person när det kommer till dessa saker, jag har inga problem att säga rakt ut att jag är intresserad. Men det är jag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0